Marçal Ortuño, alcalde de Torelló, és el nou president del Consell Comarcal d’Osona
Ha estat escollit amb 29 vots a favor i relleva Gerard Sancho, que assumeix la vicepresidència

El Consell Comarcal d’Osona té nou president. L’alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, va ser escollit aquest dimecres al vespre en una sessió extraordinària amb 29 vots a favor i un vot en blanc. Ortuño substituirà Gerard Sancho, alcalde de Sant Hipòlit, que passa a ocupar la vicepresidència.
El nomenament respon al pacte de govern entre ERC i Junts, que preveu que Ortuño mantingui el càrrec fins al final de la legislatura. En les seves primeres paraules com a president, va expressar el seu condol per la mort violenta d’una veïna de Torelló, succeïda recentment, i va destacar la importància històrica que un alcalde de Torelló torni a liderar l’ens comarcal després de molts anys.
Objectius i continuïtat del pacte
El nou president haurà de donar continuïtat a les línies estratègiques del mandat, amb projectes de desenvolupament territorial, serveis socials i suport als municipis. Ortuño ha manifestat la seva voluntat de treballar pel conjunt de la comarca amb diàleg i consens.
Per la seva banda, Gerard Sancho, que ha ocupat la presidència fins ara, mantindrà un paper actiu com a vicepresident, reforçant l’estabilitat del pacte entre les dues forces polítiques.


No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari