La Plana de Vic, entre les zones amb més contaminació per partícules de Catalunya durant el 2025
Un informe d'Ecologistes en Acció situa l'àrea de Vic entre les tres zones amb les concentracions més elevades de PM10 i P2.5, juntament amb Barcelona i el Vallès- Baix Llobregat

La Plana de Vic es va situar durant l’any 2025 entre les zones de Catalunya amb una concentració més elevada de partícules contaminants en suspensió, segons l’informe anual sobre la qualitat de l’aire elaborat per Ecologistes en Acció. L’estudi assenyala que l’àrea de Vic, juntament amb l’àrea de Barcelona i el Vallès- Baix Llobregat, va registrar els nivells més alts de partícules PM10 i PM2.5, dos dels contaminants atmosfèrics amb més impacte sobre la salut de la població.
L’entitat ecologista alerta que, malgrat la millora observada en alguns indicadors durant els darrers anys, una part important de la població catalana continua respirant aire que supera els valors recomanats per les autoritats sanitàries internacionals. Les partícules en suspensió estan relacionades principalment amb el trànsit, l’activitat industrial, les calefaccions i determinades activitats agrícoles i ramaderes.
La situació de la Plana de Vic és especialment significativa per a les característiques geogràfiques de la comarca, que afavoreixen l’acumulació de contaminants atmosfèrics, especialment durant episodis d’estabilitat meteorològica. Aquesta circumstància converteix Osona en una de les zones que requereixen un seguiment més intens de la qualitat de l’aire.
L’informe reclama mesures més ambicioses per reduir les emissions contaminants i adaptar-se als nous objectius europeus de qualitat de l’aire, que seran més estrictes a partir de la pròxima dècada. Segons Ecologistes en Acció, la reducció de la contaminació atmosfèrica és clau per disminuir els efectes sobre la salut pública i els ecosistemes.


No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari