Pascual readmet vuit treballadors acomiadats a Gurb però manté el calendari de tancament de la planta
L'empresa rectifica part dels acomiadaments després de la pressió sindical, però el trasllat de l'activitat a Aranda de Dueroi la venda de les instal·lacions a Casa Tarradellas continuen endevant.

Pascual ha acordat la readmissió de vuit treballadors de la planta de Gurb que havien estat acomiadats en el marc del procés de tancament de les instal·lacions osonenques. Tot i aquesta rectificació parcial, la companyia manté el calendari prevust per cessar l’activitat productiva al municipi i traslladar-la a la seva planta d’Aranda de Duero, a Catella i Lleó.
La decisió arriba enmig de mesos de tensió laboral i mobilitzacions de la plantilla, que reclama garanties per al futur dels llocs de treball després de la venda de la fàbrica a Casa Tarradellas. Els treballadors han denunciat reiteradament la manca d’un procés de negociació col·lectiva i la incertesa sobre les condicions laborals dels empleats afectats.
La planta de Gurb, que ocupa prop d’un centenar de treballadors, passarà a mans de Casa Tarradellas, que té previst adaptar les instal·lacions per producir mozzarella destinada principalment a l’elaboració de pizzes. Mentrestant, Pascual conituarà operant-hi fins al moment del tancament definitiu i el trasllat de la producció làctica fora de Catalunya.
Durant les darrers setmanes, la plantilla ha protagonitzat vagues, concentracions i talls de trànsit per reclamar una negociació que garanteixi les alternatives laborals i millors condicions per als treballadors que no siguin absorbits pel nou projecte industrial.
Malgrat la readmissió dels vuit empleats, els representants dels treballadors consideren que el conflicte continua obert mentre no es resolgui el futur de la resta de la plantilla i es concreti el procés de transició cap a la nova activitat que impulsarà Casa Tarradellas a Gurb.


No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari