Vic reivindica el llegat de Marià Colomer amb una gran exposició i la restauració del cambril de la Pietat.
La mostra, que s’inaugura aquest juny a l’església de la Pietat, recupera la figura d’un dels darrers grans pintors barrocs catalans i posa en valor unes pintures murals fins ara poc conegudes

Vic farà un pas important en la recuperació del seu patrimoni artístic amb una exposició de gran format dedicada a Marià Colomer i Parés (1743- 1831), considerat un dels pintors més destacats de la ciutat entre finals del segle XVIII i inicis del segle XIX. La iniciativa s’acompanya de la restauració del cambril dels Sants Màrtirs de l’església de la Pietat, un espai decorat amb murals de l’artista vigatà que permetran redescobrir una part essencial del patrimoni barroc de la capital osonenca.
L’exposició, titulada Els últims barrocs. Marià Colomer i Parés (1743-1831) i la pintura a la diòcesi de Vic, es podrà visitar durant l’estiu i tardor a l’església de la Pietat. Comissarida per l’historiador de l’art Francesc Miralpeix, la mostra neix amb la voluntat de situar Vic com una referència del barroc català i de reivindicar la figura d’un artista que durant molts anys habia quedat relegat a un segon pla.
La restauració del cambirl dels Sants Màrtirs ha estat clau per fer possible aquest projecte. Les intervencions han permès recuperar i posar en valor els murals de Colomer, considerat per diversos estudiosos com un dels últims representant de la pintura barroca catalana. Aquest espai singular, situat al cor de la Pietat, esdevé ara una de les peces centrals del relat expositiu.
Marià Colomer, nascut a Vic, és també l’autor de destacats conjunts pictòrics fora de la comarca, com les sis grans teles de l’església dels Dolors de Girona, atribuïdes a la seva autoria arran de diverses investigacions i processos de restauració desenvolupats durants els darrers anys.
La mostra s’emmarca en el projecte Primavera Barroca i es complementarà amb visites guiades, conferències i activitats divulgatives impulsades per l’Oficina de Turisme de Vic, amb l’objectiu d’apropar la figura Colomer i el patrimoni barroc vigatà tant a la ciutadania com als visitants.


No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari